Central Médiacsoport Zrt.

A Central Médiacsoport Zrt. a Centrál Csoport tagja, amely 2004 óta működik a magyar pénzügyi piacon. A kezdetben faktoringgal foglalkozó vállalatcsoport tevékenysége követelés- és ingatlankezeléssel, valamint pénzügyi tanácsadással bővült. A cégcsoport egyik alapítója és elnök-vezérigazgatója – egyben a Central Médiacsoport Zrt. vezérigazgatója – Varga Zoltán, aki intézményi és magánbefektetőkkel közösen hozta létre a kockázati tőkebefektetésekkel foglalkozó Central-Fund Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt.-t, amelynek tulajdonában állt többek között a HSBC Credit Zrt., résztulajdonnal rendelkezik a Wizz-Air-ben, az EME Zrt.-ben és az Eispro Kft.-ben is. A cégcsoport konszolidált árbevétele 2014-ben várhatóan megközelíti a 70 milliárd forintot, és közel 2200 főt foglalkoztat.

A Centrál Csoport 2014 májusában vásárolta meg a finn tulajdonban lévő Sanoma Media Budapest Zrt.-t, amely Magyarország egyik legnagyobb médiavállalata. Az adásvételt követően a cég Central Médiacsoport Zrt. néven működik tovább, portfóliójában országszerte jól csengő márkákkal szórakoztató, ismeretterjesztő és életstílus-magazinok, digitális és e-kereskedelmi termékek, valamint televíziócsatornák szerepelnek.

Élmény, Érték, Elérés

Tudod-e hogy…

  • a kiadó újmédia-divíziójánál 2000-ben mindössze hatan dolgoztak, ma több mint 160-an
  • a legolvasottabb, vezető öt női hetilap közül három a cég birtokában van (Forrás: NOK 2012/2-4 2013/1)
  • a Top 10-ben – olvasottság szempontjából – hét Central termék foglal helyet (Forrás: NOK 2012/2-4 2013/1- összes mért lap)
  • a Central Médiacsoport Zrt. eléri az internethasználók 67 százalékát. (több mint 1 millió látogató naponta, 3,2 millió látogató havonta) Forrás: Gemius Explorer, 2013.május
  • termékeivel a magyar lakosság közel felét éri el havi szinten
  • a Central Médiacsoport online hirdetési piaci részesedése: 15 százalék (2013); (Forrás: Kantar Media – Adex;
  • a Central Médiacsoport kábeltelevíziós hirdetési piaci részesedése 5,7 százalék (Forrás: MEME)
  • Médiaakadémiánk hat évfolyamán több mint százhúsz hallgató végzett: sokan közülük már a vállalatnál dolgoznak. Írásaik pedig rendszeresen megjelennek a kiadó rangos magazinjaiban (Cosmopolitan; Elle; Marie Claire; Nők Lapja; Nők Lapja Egészség és Évszakok; Meglepetés és National Geographic), valamint ismert online termékeiben (Nők Lapja Café; Hír24; babaszoba.hu; házipatika.com; WellnessCafe
  • Figyelje a Médiaakadémia Facebook-oldalát, ahol rendszeresen hírt adunk volt és jelenlegi hallgatóink sikereiről!