Sanoma Media Budapest Zrt.

A Sanoma Media Budapest Zrt. Magyarország vezető magazinkiadója és legnagyobb online tartalomszolgáltatója – több mint harminc magazinjával, és 37 internetes és több mint 70 mobil termékével.
A vállalat további tevékenységei közé tartozik az esemény- és konferenciaszervezés, könyvkiadás, az egyes lapokhoz kötődő termékértékesítés, valamint márkakiadványok készítése. 2006 márciusától a kiadó többségi tulajdonába került Magyarország első tematikus sztárcsatornája, a STORY4 is, mely a folyamatos műsorfejlesztéssel mára általános tematikájú csatornává vált. 2011-től elindítottuk a STORY5 csatornát is. A kiadó 2008-ban – utánpótlási céllal- Sanoma Médiaakadémia néven elindította újságíró-képzését, amit a 2010-11-es és a 2012-es tanévben már online és magazin szerkesztő- képzéssel és kreatív írástanfolyammal is kiegészített; 2013-ban pedig elindítja blogger kurzusát valamint stylist képzését is.
A Sanoma Media Budapest Zrt. tulajdonosa a Sanoma Magazines kiadócsoport, amely a Sanoma WSOY Corporation legjelentősebb üzleti egysége.
A közel 100 éve alapított Sanoma WSOY ma Finnország vezető médiavállalata; 1999 óta jegyzik a Helsinki Tőzsdén.

Tudod-e hogy…

  • Sanoma finnül azt jelenti: hír
  • a Sanoma Budapest újmédia-divíziónál 2000-ben mindössze hatan dolgoztak, ma több mint 160-an
  • a legolvasottabb, vezető öt női hetilap közül három a cég birtokában van (Forrás: NOK 2012/2-4 2013/1)
  • a Top 10-ben – olvasottság szempontjából – hét Sanoma termék foglal helyet (Forrás: NOK 2012/2-4 2013/1- összes mért lap)
  • a Sanoma olvasópiaci részesedése 2009-ben 30 százalék
  • a Sanoma hirdetőpiaci részesedése 2009-ben 24 százalék
  • a Sanoma Media Budapest Zrt. eléri az internethasználók 67 százalékát. (több mint 1 millió látogató naponta, 3,2 millió látogató havonta) Forrás: Gemius Explorer, 2013.május
  • termékeivel a magyar lakosság közel felét éri el havi szinten
  • a Sanoma Media Budapest alapértékei: kreativitás, megbízhatóság, dinamizmus
  • a Sanoma Media Budapest magazin hirdetési piaci részesedése: 24 százalék (2009); 21 százalék (2010.1-5.hó) (Forrás: Kantar Media – Adex; 2010.1-5 hó)
  • a Sanoma Media Budapest online hirdetési piaci részesedése: 15 százalék (2013); (Forrás: Kantar Media – Adex;
  • a Sanoma Media Budapest kábeltelevíziós hirdetési piaci részesedése 5,7 százalék (Forrás: MEME)
  • Médiaakadémiánk öt évfolyamán több mint száz hallgató végzett: sokan közülük már a vállalatnál dolgoznak. Írásaik pedig rendszeresen megjelennek a kiadó rangos magazinjaiban (Cosmopolitan; Elle; Marie Claire; Maxima; Nők Lapja; Nők Lapja Egészség és Évszakok; Meglepetés és National Geographic), valamint ismert online termékeiben (Nők Lapja Café; Hír24; babaszoba.hu; házipatika.com; WellnessCafe
  • Figyelje a Sanoma Médiaakadémia Facebook oldalát, ahol rendszeresen hírt adunk volt és jelenlegi hallgatóink sikereiről!